Страницы

Страницы

 💗 ВИМОГИ  ДО  ОЦІНЮВАННЯ  РЕЗУЛЬТАТІВ  НАВЧАННЯ  УЧНІВ   ІІ  ЦИКЛУ,  3 - 4 класів  НУШ


Критерії рівневого оцінювання результатів навчання учнів

3-4 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА



Об’єкти контролю

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

1.Результат навчання: володіє монологічною та діалогічною формами мовлення. Дотримується правил культури спілкування

 

Діалог (усний)

(5-6 реплік одного учасника/учасниці)

 

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         підтримує діалог,

·         відповідає на елементарні питання,

·         робить спроби формулювати запитання.

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         бере участь в діалозі,

·         добирає потрібні слова, окремі репліки, але робить довгі паузи,

·         не дотримується правил мовленнєвого етикету,

·         припускається окремих мовних помилок.

 

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         будує діалог, швидко добирає потрібні слова, чітко формує запитання,

·         виявляє толерантність до співрозмовника/співрозмовниці

·         припускається незначних мовних помилок.

 

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         доводить свої думки, висловлюючи переконливі аргументи, в тому числі й із власного життєвого досвіду,

·         демонструє вміння уважно вислухати співрозмовника/співрозмовницю,

·         виявляє стриманість і коректність у разі незгоди з думкою співрозмовника/співрозмовниці,

·         демонструє високу культуру спілкування

 

 

 

 

 

 

2. Результат навчання: будує звязні висловлювання (розповідь, опис , міркування, есе) в письмовій формі

 

Переказ/твір

(письмовий)

Переказ:обсяг 70-90 слів

Тексти розповідного характеру

Твір: 6-7 речень

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         будує висловлювання, що не становить завершеного тексту,

·         демонструє обмежений лексичний запас,

·         припускається мовних, (лексичних, граматичних ) помилок

·         послідовність викладу не дотримана

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         порушена послідовність викладу, відсутні зачин або кінцівка,

·         добір слів потребує вдосконалення,

·         трапляються мовні помилки.

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         розкриває зміст і головну думку тексту,

·         створює послідовний, логічно завершений текст,

·         вдало добирає виражальні засоби мови,

·         припускається поодиноких лексичних неточностей, мовних помилок

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         створює повноцінне зв’язне висловлювання,

·         повно висвітлює тему,

·         відзначається багатством словника, граматичною та стилістичною грамотністю,

·         вдало пов’язує предмет розмови з власним життєвим досвідом.

3. Результат навчання: пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане

 

Диктант

При оцінюванні диктантів брати до уваги культуру оформлення письмової роботи

І сем. – 70-80 слів

ІІ сем. – 80-90 сл.

Кількість помилок:

«початковий»

(П)

·         11 і більше помилок

«середній»

(С)

·         4-10 помилок

«достатній»

(Д)

·         1-3 помилки

«високий»(В)

·         1-2 негрубі помилки

 

Списування

І сем. – 70-80 слів

ІІ сем. – 80-90 слів

 

«початковий»

(П)

·         списаний текст нелегко прочитати (літери непропорційні, мають різний нахил, дзеркальне відображення, друковані замість рукописних)

·         поєднання букв переважно відсутнє.

«середній»

(С)

·         у формі букв зустрічаються ламані елементи,

·         поєднання букв занадто розтягнуті або стиснуті.

 

«достатній»

(Д)

·         списаний текст легко читається,

·         літери пропорційні, з однаковим нахилом, правильним поєднанням,

·         зустрічається певна кількість незначних відхилень від норми у формі букв та їх поєднанні.

«високий»

(В)

·         списаний текст легко читається, літери пропорційні, однаковий нахил, правильно поєднані,

·         дотримується всіх гігієнічних правил письма.

Вимоги до оцінювання грамотності:

·         орфографічні і пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними

·         помилка в одному і тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів вважається однією помилкою.

·         помилки на одне правило, але в різних словах вважаються різними помилками.

·         негрубі помилки:

-         повторення тієї самої букви в слові, недописування букви в кінці слова

-         двічі підряд написана одне й те саме слово

-         2 негрубі=1 груба

4. Результат навчання: будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис , міркування, есе) в усній формі

 

Переказ прочитаного твору (усно)

330-390 слів

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         переказує фактичний зміст твору з опорою на поданий план,

·         пропускає фрагменти важливі для цілісного розуміння тексту,

·         непослідовно викладає фактичний змісту,

·         припускається численних мовних і мовленнєвих помилок.

 

 

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         порушує послідовність викладу,

·         недостатньо повно відтворює зміст твору,

·         не завжди розрізняє основну і другорядну інформацію

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         відтворює зміст твору зв’язно, послідовно з елементами аргументації поведінки, вчинків персонажів,

·         вдало використовує у мовленні авторські засоби художньої виразності,

·         припускається поодиноких мовленнєвих помилок.

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         самостійно будує розповідь, виділяючи головне та узагальнюючи зміст прочитаного,

·         використовує під час переказу засоби художньої виразності

 

Читання напам’ять віршованих текстів

І сем. – 3

ІІ сем. – 3

Читання напам’ять прозових текстів

І сем.– 1 уривок з казки (35-40 слів)

2 сем. – 1 уривок з оповідання

(35-40 слів)

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         відтворює менше половини тексту, в окремих випадках порушує послідовність викладу,

·         допускає помилки на перестановку, заміну слів,

·         учень невиразно читає напам’ять вірш

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         відтворює текст загалом правильно, але потребує неодноразової допомоги вчителя, допускає 1-2 помилки на перестановку, заміну слів

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         правильно відтворює текст, допускає заміну слів, які виправляє самостійно

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         правильно і повно відтворює фактичний зміст твору

·         читання напам’ять високим рівнем артистизму

5. Результат навчання: володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки

 

Читання мовчки

330-390 слів

(спосіб, темп, розуміння прочитання)   

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         читає напівголосно у темпі, суттєво нижчому від нормативного,

·         розуміє окремі події у змісті твору

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         рівень усвідомлення фактичного змісту тексту є загалом досягнутим,

·         читає з ознаками беззвучної артикуляції

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         виявляє здатність самостійно усвідомлювати фактичний зміст твору

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         у повному обсязі розуміє зміст тексту,

·         правильно відповідає на всі запитання за змістом прочитаного

 

Читання вголос

1 сем – 80-85 слів

2 сем – 90-95 слів

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         значну кількість слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями,

·         припускається багатьох помилок на заміну складів,

·         частково розуміє зміст окремих фактів

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         читає переважно плавно, цілими словами, припускаючись мовленнєвих помилок,

·         недостатньо повно розуміє фактичний зміст тексту

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         читає плавно словами, групами слів,

·         усвідомлює фактичний зміст тексту,

·         припускається помилок щодо розуміння причинно-наслідкових зв’язків

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         читає правильно з дотриманням правил літературної вимови

 

6. Результат навчання: визначає  фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові звязки сприйнятого на слух висловлення, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання

Аудіювання

(280-300 слів)

Для усної перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів  4 завдання відкритого типу

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         усвідомлює окремі фрагменти змісту твору,

·         виконує окремі завдання за змістом,

·         не розуміє значення слів у тексті,

·         може розрізнити твори за їх жанровими ознаками

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         виконує завдання за змістом твору,

·         усвідомлює фактичний зміст матеріалу за допомогою вчителя

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         переважно самостійно виконує завдання за текстом,

·         усвідомлює фактичний зміст, називає персонажів

«високий»

(В)

Учень/учениця:

·         правильно виконує завдання за текстом,

·         висловлює та аргументує своє ставлення до змісту твору

·         визначає тему і головну думку твору

7. Результат навчання: аналізує прочитаний текст, висловлює й обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

10.Робота з літературним твором

330-390 слів

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

·         усвідомлює окремі фрагменти змісту твору,

·         виконує окремі завдання за змістом,

·         не розуміє значення слів у тексті,

·         може розрізнити твори за їх жанровими ознаками

«середній»

(С)

Учень/учениця:

·         переважно самостійно виконує завдання за текстом,

·         усвідомлює фактичний зміст, називає персонажів

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         правильно виконує завдання за текстом,

·         висловлює та аргументує своє ставлення до змісту твору

·         визначає тему і головну думку твору

 

 

 

 

 

 

 

«високий»

(В)

Учень/учениця:

  • частково виконуєзавдання закритого типу, (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю; добір слів за певною ознакою; побудова речень)

8. Результат навчання: досліджує мовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення

Робота з мовними  одиницями

(мовна тема)

1.Завданнязакритоготипу,якіпередбачаютьвибір одного іззапропонованихтрьохваріантіввідповідей.

(4завдання)

2.Завданнявідкритого типу, щовиконуються без опори на запропонованіваріантивідповідей(на встановленнявідповідності; на встановленняправильноїпослідовності; з короткою відповіддю; самостійнеутворення форм слова, добірслів за певноюознакою; з розгорнутоювідповіддютворчого характеру; побудоваречень, продовження тексту, висловленнявласної думки тощо)

(4завдання, ізяких 1 творче)

«початковий»

(П)

Учень/учениця:

  • частково виконує  всі три завдання закритого типу;
  • частково виконує завдання відкритого типу, (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю; самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою; побудова речень, продовження тексту

«середній»

(С)

Учень/учениця:

  • виконує всі три завдання закритого типу;
  • частково виконує завдання відкритого типу, (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю; самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою; побудова речень, продовження тексту, висловлення власної думки тощо

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

·         виконує всі завдання закритого типу та відкритого типу, (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю; самостійно добирає форму слова і  слова за певною ознакою;

«високий»

(В)

Учень/учениця:

  • виконує всі завдання закритого типу та відкритого типу, (на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю; виконує завдання творчого рівня, робить висновки і обґрунтовує їх, самостійно визначає раціональні способи виконання

 


 


 

МАТЕМАТИКА

3-4 класи

 

Критерії  оцінювання усних відповідей учня/учениці


 

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

«Початковий» (П)

 Учень/учениця:

·       розпізнає, називає, розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі), об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні  операції, моделі задач);

·       виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем на рівні копіювання зразка виконання та за допомогою вчителя;

·       констатує за підказкою правильність/  неправильність результату

 

 

 

 

 

«Середній» (С)

Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

·       розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач) ;

·       виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання після детального кількаразового їх пояснення вчителем;

·       відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами;

·       частково коментує способи виконання математичних операцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Достатній» (Д)

 

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

·       виділяє суттєві ознаки математичних понять, ілюструє їх прикладами, формулює прості висновки;

·       застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом ;

·       частково або детально пояснює свої дії;

·       самостійно виконує математичні операції;

·       усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя;

·       виконує завдання, які потребують значної самостійності;

·       виправляє помилки, на які вказує вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Високий» (В)

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

·       вільно володіє програмовим матеріалом, демонструє гнучкі знання, виявляє системність знань і способів математичної діяльності;

·       встановлює міжпонятійні зв'язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання математичних завдань, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях;

·       аналізує способи виконання математичних операцій, будує алгоритми виконання математичних завдань;

·       демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач;

·       знаходить і виправляє власні помилки,  володіє навичками самоконтролю, об’єктивно оцінює свою роботу

Оцінювання об'єктивних результатів навчання учнів 3-4 класів з математики здійснюється у процесі розв’язання  навчальних завдань на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/ рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами.

Залежно від дидактичної мети  та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом  у цілому й етапу опанування очікуваним результатом навчання оцінювання може здійснюватись під час різних видів навчально-пізнавальної діяльності, яка може бути усною та письмовою.

 

 

 

Критерії оцінювання письмових робіт учня/учениці

 

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

«початковий» (П)

 

·       робота виконувалась, але допущено 12 і більше грубих помилок;

·       правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 10-11 грубих помилок;

·       правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 8-9 грубих помилок

«середній» (С)

·       правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6-7 грубих помилок;

·       правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок;

·       правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки

 

«достатній» (Д)

 

 

·       правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки;

·       правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки;

·       робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку

 

«високий» (В)

 

·       робота виконана правильно в повному обсязі або допущено 1 негрубу помилку;

·       робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі  завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності.

 

Під час перевірки письмових робіт розрізняють грубі й негрубі помилки. Дві негрубі помилки  прирівнюються до однієї грубої.

До грубих помилок належать:

неправильне обчислення у завданні, мета якого – перевірка обчислювальних умінь і навичок;

неправильне розв'язання задачі (пропуск дії, неправильний добір дії, зайва дія);

незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, залежностей;

невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов умові завдання.

Негрубими помилками є:

неправильно виконане обчислення у випадку, коли метою завдання не передбачена

 перевірка обчислювальних умінь і навичок;

відсутність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин 

або невідповідність їх виконаним діям та отриманим результатам;

не доведена до логічного кінця робота з перетворення іменованих чисел

 з одних одиниць вимірювання в інші;

неправильне за стилістикою формулювання запитання чи відповіді задачі;

неправильне списування даних завдання за умови правильного його виконання;

помилки у записах математичних термінів, символів, позначеннях геометричних фігур.

Під час виконання письмових робіт учень/учениця повинні дотримуватись 

культури записів виконаних завдань. 

Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену

 помилку, то це не вважається недоліком роботи.


Оцінювання тематичної діагностувальної роботи з математики

з/п

Характеристика результатів навчання

Рівень реалізації навчальної діяльності

Рівень результатів навчання

1.

Читає,записує, утворює, порівнює числа, визначаєрозрядний склад числа

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,

 

С,

Д,

В

2.

Володієнавичкамидодавання і віднімання, множення і ділення чисел

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,

 

С,

Д,

В

3.

Читає і записуєматематичнівирази, у тому числізізмінною, знаходитьїхзначення; розв’язуєрівняння, добираєрозв’язокнерівностізізмінною

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

 

П,

 

С,

Д,

В

4.

Аналізує текст задачі, створюєза потреби модель, обґрунтовуєспосіброзв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряєрозв’язок

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,

 

С,

Д,

В

5.

Розпізнає,будуєгеометричніфігури, конструюєоб’єкти з геометричнихфігур

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,

 

С,

Д,

В

6.

Використовує для вимірювання величин доцільніодиницівимірювання, оперує величинами, користуєтьсяприладами для вимірювання

Розпізнаванняоб'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,

 

С,

Д,

В

За результатами опануваннняпевної програмової теми/частини  теми/кількох тем протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи.

Тематична діагностувальна робота може містити систему навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності (розпізнавання об'єкта вивчення, репродуктивний, продуктивний, продуктивно-творчий). Тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів. Також діагностувальні роботи можуть передбачати перевірку одного із результатів навчання. Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є рівнева оцінка кожного з  результатів навчання. За результатами виконання навчальних завдань можна одержати об'єктивну інформацію про досягнення очікуваних результатів опанування програмовим матеріалом.

 



Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ 3 – 4 класи


з/п

Об’єкти контролю

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня

результатів навчання

учня/учениці

1.

Діаг

ностуваль

на

 

робо

та

«початко

вий»

)

Учень/учениця:

Виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків за допомогою таких навчальних дій:

Розпізнає та називає об’єкти і їх ознаки за орієнтирами

 

Відтворює окремі операції навчальних дій, копіює зразок

 

Відтворює частину почутої/побаченої/прочитаної інформації

«середній»

(С)

Учень/учениця:

Виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні за допомогою таких навчальних дій

 

Визначає об’єкти, називає їх істотні ознаки, угруповує їх за даними орієнтирами

 

Знаходить інформацію у запропонованих джерелах і перетворює почуту/побачену/прочитану інформацію у графічну, текстову

«достатній»

(Д)

Учень/учениця:

Виконує навчальні завдання на продуктивному рівні за допомогою таких навчальних дій

 

Визначає і самостійно називає об’єкти і їх істотні ознаки, установлює причинно-наслідкові зв’язки між ними.

 

Знаходить за власною ініціативою необхідну інформацію

«високий»

(В)

Учень/учениця:

Виконує навчальні завдання на продуктивному-творчому рівні за допомогою таких навчальних дій

 

Характеризує визначені об’єкти, класифікує їх.

 

Знаходить за власною ініціативою необхідну додаткову інформацію з різних джерел, узагальнює її, прогнозує можливий результат

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар